dijous, 20 de març del 2008

QUI EM PLORARÂ ?


Qui anirà
darrera el meu seguici?

No deix fills ni néts
germans o nebods directes

a qui deixar llegitima o calers
en testament o ab intestat.


Cosins i fills de cosins
és ell molt evident
que només ets parent
si hereuatge has de tocar
.

Amics i coneguts,
pocs i interessats

enyoraràn, demà.
el criat ja perdut,
que ja no tornarà
.

Quan mori
qui em plorarà ?
Qui em recordarà?

Les dones atractives
totes m'han agradat.
Sempre, aixi ha estat
!


Quan era més jove
deien era inmadur
per fer l'amor
amb les al-lotes
de la meua edat;
ara que sóc madur,
les que m'agraden
per vell em descarten
.

Qui em recordarà ?
Qui em plorarà
quan els ulls acluqui?

Diners potser he malgastat

però a ningu he mansllevat

i el que m'han deixat

de seguida ho he tornat.

De la meva avior
sempre he tengut
respecte i honor
.


L'illa i sa llengua catalana
mon cor i seny engalana
.

Dels propis menysvalorat
i pels externs utilitzat;
aniré a l’eternitat
ell acompanyat ,
de la meva soletat
.